Trecerea leg drag (tragerea piciorului) este in mod prezent una dintre cele mai bine cotate treceri de garda in competitiile de cel mai inalt nivel din Jiu Jitsu, in special la categoriile de greutate mai mica. Echipele CheckMat si Atos, ambele desprinzandu-se din Brasa la sfarsitul anului 2000, sunt probabil cele mai cunoscute dezvoltatoare de treceri leg drag. Trecerea leg drag conduce la o pozitie intermediara, care, pentru a simplifica lucrurile o vom numi tot leg drag.

Pozitia leg drag are loc atunci cand ati reusit sa trageti piciorul adversarului de-a lungul corpului tau, astfel incat ambii genunchi sa fie pe aceeasi parte, fiind tintuit jos de catre genunchiul sau corpul dumneavoastra. In acest ultim caz, genunchiul dumneavoastra este uneori blocat de picioarele adversarului, controlandu-le partea de jos a soldului.


Este important sa folosesti aceasta pozitie sa controlezi miscarile oponentului, prin contrulul asupra soldului acestuia. Incepatorii se vor grabi in mod inevitabil sa incerce sa aiba controlul lateral, lasand soldul oponentului in afara, si schimba garda sau se inghemuie pentru a evita cedarea punctelor de trecere. Trecerea leg drag ofera control si ia din spatiul adversarului pentru a prevenii scaparea lor.

Cea mai usoara si frecventa tranzitie este direct controlul lateral prin presiunile facute cu ajutorul soldului. Alternativ va puteti roti genunchiul in pozitia knee on belly(genunchi la abdomen) asta daca doriti sa lansati atacuri din acea pozitie.

Aceasta montare este de asemenea disponibila pentru pozitia leg drag. Obtinerea unei stransori pentru a presa adversarul si al mentine cu spatele la saltea, obti destul spatiu pentru a cobora genunchiul in montura si pentru a balansa piciorul sub cel al adversarului ca un stergator de parbrize pentru a asigura montarea.

Oricum cea mai buna tranzitie din leg drag este prin spate. Aceasta poate fi obtinuta prin doua modalitati. Unii adversari vor incerca sa se rostogoleasca, intorcandu-se cu spatele in timpul acestui proces. Obtinerea unei prinderi ca centura de siguranta ar trebui sa fie prioritatea dumneavoastra inainte de al fixa pentru a finaliza pozitia.

In schimb, poti folosi leg drag-ul pentru a impinge soldul adversarului departe de dumneavoastra. Obtinand o stransoare aproape laterala si cu ajutorul pieptului dumneavoastra pentru a presa oponentul inainte, va permite sa alunecati in spatele acestora, din nou prinzandu-i din spate.

Pentru ca pozitiile intermediare cum ar fi leg drag nu sunt punctate in conformitate cu normele Jiu Jitsu, le putem trece usor cu vederea in graba pentru a obtine puncte in trecerea garzi. Asigura-te ca tu controlezi adversarul tot timpul si ofera-ti o multime de o optiuni de tranzitie la pozitii mai bune.

One leg X-Guard (Garda X cu un singur picior)
Garda X cu un singur picior a fost folosita si inainte ca Marcelo Garcia sa inceapa sa o dezvolte, dar nimeni nu a facut atat de multe pentru a extinde pozitia ca si Marcelinho. Garda X cu un singur picior poate fi considerata ca un punct la jumatate dintre butterfly guard (garda fluture) si de a monta. Este o pozitie surprinzator de stabila si una care conduce la o varietate de tranzitii.


Alta metoda de tranzitie de la garda X cu un singur picior este catre pozitia calf crush. Victor Estima a folosit aceasta tranzitie la scara larga in timpul competitiei ADCC 2011. Extinderea piciorului din sold, impinge soldul oponentului permitandu-va sa faceti un triunghi cu piciorul mai jos de genunchi. De aici, multi care folosesc pozitia incearca sa-ti pozitioneze bratele in jurul taliei oponentilor, pentru a termina prin submisia calf crush.

Garda X cu un singur picior poate fi de asemenea modificata prin tragerea piciorului oponentului de-a lungul corpului dumneavoastra pentru a inversa garda X. Aceasta miscare te pune intr-o minunata pozitie intermediara. Garda X cu un singur picior este un exemplu bun de o pozitie de tranzitie care a fost dezvoltata intr-o pozitie in sine. Va puteti folosi de lipsa de familiarizare a oponentilor dumneavoastra folosind aceasta pozitie.


Omoplata, leg drag si garda X cu un singur picior sunt doar trei exemple de pozitii tranzitionale de Jiu Jitsu. Uitandu-ne la aceste pozitii unice putem incepe sa gasim locuri sa ne extindem controlul asupra adversarilor, si sa ne imbunatatim pozitiile si metodele de submisie. Cand te muti de la o pozitie la alta ia o nota mentala a punctelor in care ai mai mult control asupra adversarului de cat are el asupra ta. Este important sa nu te grabesti sa faci o pozitie doar pentru a lua puncte intr-un meci de Jiu-Jitsu. Controlul total si obtinerea submisiei ar trebui sa fie scopul principal. Poti realiza acest lucru introducand pozitiile tranzitionale in jocul tau Jiu Jitsu.

Sursa: thejiujitsulab.wordpress.com

Leave a comment