Octav Anechitei, masterand al Academiei Nationale de Educatie Fizica si Sport si instructor asistent al Clubului AgonBJJ va vorbeste despre avantajele dietei Gracie, pentru cei ce se antreneaza in Jiu Jitsu Brazilian.

Dacă ai fost curios vreodată:

– Care sunt soluţiile familiei Gracie pentru a-şi creşte rezistenţa, a-şi păstra flexibilitatea şi a menţine o greutate optima constantă?

– Cum ai putea optimiza antrenamentul tău astfel încât să dai un randament mai bun?

– Cum poţi evita aciditatea şi balonarea în timpul antrenamentului (efecte nedorite pentru un practicant de ju-jitsu)?

O bună parte din răspunsuri sunt în Dieta Gracie!

Se spune că primul membru al familiei ce a adoptat aceasta dieta este Carlos, fratele mare al lui Helio. Acesta a înţeles importanţa majoră pe care nutriţia o are asupra performanţei fizice şi sănătăţii, inspirat fiind de exclamaţia lui Hipocrat:
“ Lasă hrana să-ţi fie medicament!”

Din cauza unor probleme de sănătate şi dorinţei de îmbunătăţire a performanţei fizice, Carlos a investit o bună parte din viaţă(65 de ani) în adaptarea principiilor nutriţionale a multor specialişti, pentru a beneficia de o dieta ideală luptătorului de ju-jitsu.

Helio Gracie a atribuit mare parte din merite pentru longevitatea sa (s-a antrenat constant până la 95 de ani!!!), datorită dietei elaborate de fratele său.

Pentru început Dieta Gracie presupune adoptarea unui stil de viaţă lipsit de alcool, tutun,zaharuri rafinate, carne de porc si derivatele acesteia.

Există 6 grupe de alimente în Dieta Gracie, acestea fiind combinate astfel încât să nu creeze aciditate, stres oxidativ, balonare sau alte efecte nedorite.

De asemenea se consideră că unul dintre cele mai dificile “antrenamente” pentru organism este digestia alimentelor.
Corpul uman nu poate da randament în efort dacă se mănâncă pană la saturaţie şi de aceea este recomandat să se mănânce suficient pentru a susţine efortul la nivel caloric dar cu senzaţia că “ar mai fi loc de mâncat”.

Leave a comment