Sursa foto: netogomesbjj.com

Sam Y. – certificat ca antrenor personal, nutriţionist, instructor de yoga şi pilates , practicant de MMA şi Jiu Jitsu Brazilian, Kickboxing şi Box a vorbit pe blogul său,  Inner BJJ despre 6 tipuri de practicanţi de BJJ.

 

  1. Wrestlerul – nu este necesar să fi fost practicant de lupte înainte de a practica BJJ. Este un stil dezvoltat şi la antrenamentul de BJJ. Este tipul căruia un îi place să lucreze de pe spate, caută să ajungă mereu deasupra, se ridică în picioare, încearcă să ducă la sol, face podul. Când sunt jos încearcă imediat să se ridice sau să apuce un picior. Caută să controleze capul şi gâtul şi este foarte exploziv. Slăbiciunile? – triunghiuri, ştrangulări, leg locks.
  2. Cel care trage gardă – este cel căruia îi place să lucreze de pe spate. Îşi mişcă picioarele ca pe mâini. Are inversări, finalizări şi prize bune. Nu trebuie să te îngrijorezi că te vor proiecta. De obicei, persoanele cu o forţă inferioară vor căuta să lucreze de pe spate. De obicei devin vulnerabili o dată ce le treci garda. Trebuie avută grijă la inversări, triunghiuri, armbar. Slăbiciunile – sunt obişnuiţi să se odihnească şi condiţia lor fizică este discutabilă. Trebuie pusă multă presiune pe ei.
  3. Dinamicul – este cel care le încearcă pe toate. Cel care se mişcă întruna, sare, îţi ia spatele, trece garda, etc. Nu se limitează numai la o poziţie deşi s-ar putea să aibă câteva finalizări preferate. Tehnica preferată este să ia spatele din orice poziţie şi sunt foarte imprevizibili. Trebuie să stai lipit de ei, să îi ţii la sol şi să îi calmezi.
  4. Luptătorul cu game planul de bază – tipul care foloseşte garda închisă. Când ajunge deaspura rămâne foarte precaut. Trece garda şi poate ia mount-ul. Nu se mişcă mult, sunt greu de finalizat. De obicei, până la centura albastră sunt uşor de bătut. De la mov în sus pot să devină nişte bestii. Dacă întâlneşti un astfel de adversar, încearcă să te duci după cross collar choke, să ai o postură bună. Leg-lock-urile, x-guard şi half guard ar putea să fie slăbiciunile lor.
  5. Leg Locker-ul,Neck Cranker-ul – Tipul care se duce mereu după picioare. Sau te prinde de cap şi vrea să ţi-l rupă. De obicei, dacă un te finalizează imediat, un vor mai reuşi. Vor pierde poziţia în încercarea de a te finaliza. Riscă mereu. Când întâlneşti un astfel de adversary, trebuie să îţi aperi picioarele, gâtul, să ai grijă la poziţie.
  6. Sprinter-ul – Mulţi luptatori de BJJ pot părea ca nişte sprinteri – acţionează exploziv după care se opresc. Dacă te lipeşti de ei şi îi urmăreşti, vor încerca să evite lupta dar dacă îi aştepţi, vor năvăli asupra ta. Vor încerca să alerge în jurul tău şi să îţi ia spatele în loc să folosească o tehnică tradiţională şi să tranziţioneze. Sunt greu de controlat şi de ţinut jos. Mereu se dau înapoi dacă nu ajung într-o poziţie bună din care ar putea să finalizeze. Ca un sprinter, dintr-un punct şi până la linia de finish. Sunt des întâlniţi în no gi. Finalizări instantanee, depăşiri prin sărituri, inversări rapide sau nimic. Trebuie menţinut mereu un contact cu ei şi să te aştepţi să încerce să sară sau să fugă.

Leave a comment